.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشکیل شورای روابط خارجی در مازندران

معاون کنسولی و پارلمانی وزارت امور خارجه، خواستار تشکیل شورای روابط خارجی در مازندران برای توسعه مراودات تجاری شد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، حسن قشقاوی صبح پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه مازندران در استانداری، اظهار داشت: فلسفه تاسیس وزارت امور خارجه در استان را بین المللی کردن مازندران اعلام کرد.

وی افزود: برای اینکه استان بین المللی باشد و مراودات مناسب و مطلوب بین کشورها صورت گیرد راه اندازی دفتر وزارت امور خارجه نقشی اثرگذار در منطقه دارد.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اینکه رسیدگی به امور اتباع خارجی استان از اهداف تشکیل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در مازندران بوده است، تصریح کرد: هم اکنون 30 هزار تبعه خارجی در مازندران شناسایی که احوالات سجلی و شخصیه این افراد در این دفتر صورت می گیرد.

قشقاوی با بیان اینکه تمامی اسناد سجلی و تجاری، گواهی مبدا و بازرگانان استان منبعد در دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه انجام می شود، افزود: بازرگانان و مدیران دولتی می توانند برای دعوت از سفرا و وزرای خارجه کشورها از پتانسیل دفتر نمایندگی وزارت خارجه در مازندران بهره گیری کنند.

وی با تاکید بر تقویت عقد خواهرخواندگی شهرهای مازندران با شهرهای کشورهای جهان، افزود: ساری باید خواهر خوانده بسیاری از شهرهای سایر کشورهای همسایه برای توسعه روابط تجاری شود.

معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه پیشنهاد می شود همایش مازندرانی های مقیم خارج از کشور در ساری برگزار شود، افزود: باید دیتا بیس استانی از توانمندیهای مازنیهای مقیم خارج از کشور در استان تبیین کنیم.

وی با تاکید بر تشکیل شورای روابط خارجی در استان به ریاست استاندار مازندران، گفت: از طریق این شورا می توانیم مازندرانیهای اقصی نقاط جهان را دعوت تا از پتانسیل های علمی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و اقتصادی این افراد استفاده کنیم.

قشقاوی با بیان اینکه 95 درصد ایرانیان مقیم خارج از کشور دوستدار توسعه ایران هستند، اظهار داشت: این افراد از دستاوردهای نظام استقبال و برای تعالی استان خود تلاش می کنند.

وی با اشاره به برابری جمعیت و مساحت مازندران با کشورهای دانمارک و هلند، گفت: باید از جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی مازندران برای جلب و جذب گردشگر استفاده کرد.

معاون وزیر امور خارجه خواستار تقویت سیستم هتلینگ در استان شد و گفت: باید پروازهای خارجی مازندران توسعه یابد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.